29 Nisan 2013 Pazartesi

Soldan İkinci Mezar - Darynda Jones







Kitap Adı: Soldan İkinci Mezar
Seri Bilgisi: Charley Davidson#2  
Yazar Adı: Darynda Jones
 Sayfa Sayısı: 332
 Tür: Paranormal
Yayınevi:  Doğan Kitap















Sağdan Birinci Mezar yorumumu okuyan benim bu seriyi ne kadar sevdiğimi bilir. Hani olurda üşenip bağlantıya tıklamayan olursa diye tekrar söyleyeyim bu seri benim en en en sevdiğim serilerden biri. 

Ya yazar beni evlatlık alsın ya ben onu alayım ama hiç bir şekilde yazmayı bırakmasın. Ben çalışır bakarım ona. Şu dünyada canını çıkaracak kadar sarılmak istediğim bi Kristen var diğeri de Darynda ha birde Diana sonra Laurell, Grange, Judith, Julie bide Jemisin sonracığıma Sophie, Christene, Linda, Jamie'yi saymış mıydım?
Bu seriyi neden mi bu kadar seviyorum çünkü karakterler çok özgün. Bir paranormal yazmak kolay -ben kim oluyorsam artık- ama orjinal karakter zor. Darynda öyle bir karakter yaratmış ki Ayşegül Tatilde gibi yazsa yine okunur Charley. Zorlama yazmıyor sanki kendiliğinden karakter konuşuyor gibi. Olaya hiç polisiye karıştırmasa sadece fantastik yazsa hadi geçtim fantastiğide normal bir kız olsa Charley -ne kadar normal olabilirse artık- yine ayıla bayıla okurum.

Soldan Birinci Mezar'da Charley ile ilgili bazı cevaplar almıştık. Charley bir kapıydı. Ölülerin -yani ruhların- diğer kıtadan parlamasını görebildiği bir ölüm meleği. Ama can almıyor o sadece cennetin kapısı.

Birde rüyalarda gelen bedeninden sıyrılıp yolculuk edebilen Charley'yi her zor durumunda kurtaran ona Hollandalı diye hitap eden her durumda Charley'yi baştan çıkartan Adonisimiz vardı. 

Karakter olarak Reyes derinliği, gelişmiş diyaloglarıyla okuyucuya edebi yönden bir ziyafet çekmekte, toplumun kararmış iç yapısından yola çıkarak ortaya koyduğu argümanlarla, zihinlerde oluşturduğu soru işaretleriyle, toplumun aynası olmakla birlikte sisteme koyduğu geri dönüşülmez tamam yeter edebi bi inceleme buraya kadar adam bildiğin kafa yarar derecede taş bunun edebisi olmaz. Bu da benim zaafım ben sulanmadan hiç bi incelememde kimse yer alamaz



Reyes daha kitabın ilk başlarında anlatıldığı gibi şeytanın oğludur. Binlerce yıl babasının ordularını yönetmiş o ne derse yapmıştır. Günah kadar çekici olan bu pislik seksi adam babasının isteği üzerine henüz dünyaya gönderilmemiş ölüm meleklerini bulur ama orda gördüğü Charley'ye aşık olur. Onun için onun doğduğu zamanda o da dünyaya gelir sırf onunla bir hayat yaşamak için fakat hiç bir şey planlandığı gibi gitmez bunu Sağdan Birinci Mezar'da okumuştuk. 

Soldan İkinci Mezar'da ise Reyes'la ilgili çok başka gerçekleri okuyoruz. Reyes bedenini Charley'nin yanına yaklaştırmamaktadır çünkü iblisler Charley'nin peşindedir ve cennetin anahtarı ellerine geçerse çok vahim şeyler olacaktır.


Bu yüzden ruhu cisimlenip Charley'yi her fırsatta terleten ama bedeni kayıp bir de Reyes'ımız var. Charley bir yanda cinayetle uğraşırken bir yanda da Reyes'ı aramaktadır. Kitabın sonu karın ağrıtan yerde bitti bu yüzden üçüncü kitabı sabırsızlıkla bekliyorum umarım Doğan Kitap arayı çok açmaz zira bu kadının kitaplarına doyamıyorum.




Alıntı vermeden bitiremezdimmmm



Telefonu açtığımda, "Kısa kesin" dedim.
"Tamam. FBI'dan iki adam geldi" dedi Cookie. Kısa kesmişti.
Kahretsin. "Ofiste siyahlı adamlar var, ha?"
"Ah, evet, ama aslında giysileri lacivert."
Hay aksi. Adamlara ayıracak vaktim yoktu. Giysileri ne renk olursa olsun. "Tamam, iki sorum var. Kızgınlar mı ve seksiler mi?"
Cookie uzun, upuzun bir sessizlikten sonra, "Birincisi, pek sayılmaz. İkincisi, şu anda yorum yapamayacağım. Üçüncüsü, hoparlör açık" dedi.




Sesimdeki hayreti silmeyi başaramadan, "Evet" dedim, "ama o polis." Başparmağımla omzumun üzerinden Ubie'yi, namı diğer Ateşli Bob'ı işaret ettim. Amcam, kararlı adımlarla bize doğru yürüyordu. Bir misyonu vardı. Ya da hemoroiti. Veya her ikisi birden.




Beni kaçırdıklarından şiddetle kuşkulandığım adamların kimliğini tespit etmek için elimden geleni yaptım, ama bir türlü odaklanamıyordum. Bana verdikleri şey şahaneydi. Tarifini almam şarttı.





Son olarak Reyes'ın bir fanart'ı! Sakin olun 911'i aradım






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...