1 Eylül 2012 Cumartesi

Aşk Kaç Beden? - Sarra Maning

Kitap Adı: Aşk Kaç Beden?
Orjinal İsim: You Don't Have to Say You Love Me
Yazar Adı: Sarra Manning
Yayınevi: Feniks
 Sayfa Sayısı: 608
 Tür: Chick-lit

Şimdi şu yukarıdaki bilgileri okuyanların "Aman Allahımmm! 608 sayfa mı!?" dediklerini duyar gibiyim ama bana az geldi daha olsa daha da okurdum.

Ben bu kitabı çok beğendim. Açıkçası tanıtımını okuyunca aklıma hemen Bridget Jones'un Günlüğü geldi yıllar yıllar olmuştur okuyalı. Onun kitabında filminden bahsetmiyorum  4 5 kilo fazlası vardı. Bende karakterimizi yani Neve'yi -Eve değil lütfen!- bi kaç kilo fazlası olan bir kadın zannediyordum ama kahramanımız çok acılı süreçler geçirmiş.160 küsür kilolardan 44 bedene inmiş. Kitapta kilo konusu biraz belirsiz kalmış ama sürekli herkesin iyisin çok kilolu değilsin demesine rağmen Neve sürekli diyet spor 36 beden peşindeydi. Alla alla dedim bu kız niye bu kadar takmış kiloya anlamıyorsunuz ilk başta okudukça gerçekten üzülüyorsunuz ama güldüğünüz yerde çok.


Neve bir edebiyat arşivinde -kütüphane değil!- çalışan kitap kurdudur. Zeki ve çok hoş biridir. Zavallımın erkeklerle deneyimi hiç yoktur. Bu yüzden 6 ay sonra gelecek olan sevdiceği William'a kendini hazırlamalıdır. Hem bedenen hem ruhen ama ben bu William'ı başından  beri sevmedim sevemedim. Belliydi onun pis mendebur birşey çıkacağı.

 Neyse bu ilişkiye kendini hazırlamak için pis, fırlama, yakışıklı, sevimli Max ile anlaşır. Tanışmalarıda bir olaydır zaten, okuyunca anlayacaksınız.
 Onlarınki krep ilişkidir. O ne diyeceksiniz. Bu yabancılar siz gidin nimeti yaptığınız şekli yamuk ilk krebi çöpe atın. Bunlarınkide o hesap hiç bir bağlılık yok seks yok çöpe gidecektir yani hadi Neve anladıkda Max'ın çıkarı ne? Neyse o da anlaşılıyor. Ama Neve hayatın tadına Max ile varıyor. Eğleniyor gülüyor 44 bedenken hiçbir şeyi takmıyor. Önceden toplumda kendini kötü hissederken, onunla partiden partiye koşuyor.

Sonra William geliyor.  Max ile işler karışır, William la umduğu gibi gitmez.

Kimi seçeceği az çok bellidir ama okuması gerçekten keyifli bir romandı. Yüzümde gülümseme ile kapattım, tavsiye ederim.


Tanıtım:

Kuralları Yıkmanın Tam Zamanı!

Kitap kurdu olan tatlı Neve Slater oyunu hep kurallarına göre oynardı, ta ki Max'la tanışana kadar.

Neve Slater, arşivde çalışan kitap tutkunu yirmi beş yaşında genç bir kadındır, ama Neve'in kendisiyle ilgili çok ciddi bir sorunu vardır: Beş yıldır ?şık olduğu ve üç yıldır görmediği platonik aşkı William, Londra'ya dönmeden önce otuz altı bedene inmek ve William'ı kendisine âşık etmek.

Neve bu süre zarfında çok ciddi bir diyet ve egzersiz programı uygular, yalnızca fiziksel olarak değil, her anlamda mükemmel olmalıdır. Daha önce hiç ilişkisi olmayan Neve ilişki yaşamanın da ne demek olduğunu deneyimlemek ister ve kendisini kız kardeşi Celia'nın çalıştığı dergide editörlük yapan çapkın ve seksi Max'la çıkarken bulur.

Acaba William döndüğünde her şey Neve'in hayal ettiği gibi mi olacak? Ya da otuz altı beden olduğu zaman Neve'in tüm sorunları çözülecek mi? Yoksa başka, bambaşka gerçeklerle mi yüzleşmek zorunda kalacak?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...