12 Ekim 2012 Cuma

Meleğin Düşüşü - Susan Ee

 Kitap Adı: Meleğin Düşüşü
Orjinal İsim: Angelfall
Seri Bilgisi: (Penryn & the End of Days #1) 
Yazar Adı: Susan Ee
Yayınevi: DEX
 Sayfa Sayısı: 310
 Tür: Genç Yetişkin (YA)


Kanatsız bir melek ne işe yarar?

Canım arkadaşım İlkim bu kitabı aylar aylar önce orijinalden okumuş,bayılmış bana da hunharca tavsiye etmişti. Bende zengin olduğum bir dönemde toplu kitap alırken (bakınız bu yaz başı) bu kitabı da sipariş etmiştim ama yaz okulu bana öyle bir vurdu ki yemek yiyemez hale geldim! Tabii ki yalan söylüyorum yemek yememem için kıyametin gelmesi gerek ama çok fazla kitap okuyamadım orası doğru.

Kitabımız ben Meleklerin Kanını okuduktan sonra tekrar gündeme geldi ve İlkimle sohbet ederken melekli kitaplara ön yargılı olduğumu uzun bir sürede okumayacağımı söyledim (Düşüş serisi hariç tabii bayılırım o seriye) o da Meleğin Düşüşü'nü en azından denememi söyledi. Bende başladım ve otobüs çok dolu olduğu ve okulda öğle yemeği arası bile olmadığı için uykumdan feragat ettim kiii bunu annem duysa üstüme zemzem atar içime şeytan kaçtı diye, uykumdan feragat ettiğim zaman bilin ki zombi olduğum zamandır.

Kitabımız meleklerin yeryüzüne inip kıyameti başlatmasının 6 hafta sonrasıyla açılış yapıyor. Kahramanlarımızdan Penryn kıyamet sonrasında annesi ve kız kardeşiyle sokak yağmacılarından kaçıp orda burda yaşamaya çalışmaktadır ama bu pek zordur çünkü annesi kıyametten önce ilaçlarla yaşayan aklı pekte fazla yerinde olmayan biridir -ama ben size diyeyim bence yazarın onunla ilgili planları var- ve bi görünür bi kaybolur kitapta. Paige ise Penryn'in 7 yaşındaki kız kardeşidir ve engellidir.

Bir gece daha güvenli bir bölgeye gitmek isterlerken bir grup meleğin başka bir melekle kavgasına şahit olurlar oradaki tek başına olan -adaletiniz bu mu demek istiyorum teke sülalece dalmak nedir!?- kar kanatlı meleğimiz Raffe'dir ama maalesef artık kanatsızdır. Penryn dikkat dağıtmak amacıyla Raffe'ye yardım eder ve diğer meleklerin direk kardeşini kaçırmaları ve dolaylı yoldan da annesini kaçırtmaları sebebiyle yalnız kalır. Kardeşini bulmak amacıyla Raffe'yi ordan kurtarır ve beraber Paige'i bulma umudyla meleklerin üssü "Kuş Yuvasına" doğru yola çıkarlar tabii bu Raffe'ninde işine gelmektedir o da kanatlarına kavuşma derdindedir. Yol boyunca türlü türlü tehlike atlatıyorlar bunlara melek karşıtı direnişçiler ve tuhaf yaratıklarda dahil.

Kitap baya sürükleyiciydi. Penryn'i çok sevdim gerçekten güçlü ve azimli bir karakter bayılıyorum böyle karakterlere. Onu yolundan çevirmek çok zor amacına kitlenmiş tam bir amazondu. Bazı yerlerde beni güldürdü bazen de Raffe ile birlikte gözlerimi devirmeme neden oldu. Raffe kanatsız meleğim bahtsız yarim melek politikalarına kurban gitti yavrum ama ikinci kitapta baya bi ortalığın tozunu kaldıracak gibime geliyor çünkü kitap çook acayip bi yerde bitiyor hele sonlarında hop oturup hop amuda kalktım. Susan Ee gerçekten işinin hakkını vermiş ikinci kitabı da çabuk yazarsa beni daha da mutlu edecek.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...