8 Ekim 2013 Salı

16. ÜKG Blog Tur : Doktor Uyku (Stephen King) / King Filmografisi + Çekiliş



16. ÜKG Blog Turuna Hoşgeldiniz!

Bu turda tüm cıvıklığımdan arınıp bilgisayarımın başına oturdum çünkü turumuzun konuğu beyin kıvrımlarında küçükken baloncuk yaptığımız şişenin kapağındaki demir bilyeyle oynadığım oyunu oynamak istediğim korku-gerilim üstadı Stephen King!

Yazıma başlamadan önce herkesin çayını çorbasını bırakıp bi dakikalığna saygı duruşuna geçmesini istiyorum. Çünkü eminim Türkiye'de 10 kişiden 9'u ya bir Stephen King filmiyle ya da romanıyla göz ucuyla da olsa aşinalığa erişmiştir. Çok saçma bi cümle oldu bu. 


Tur programı;

05.10.13 | Kitap Hayvanı'nın Günlüğü - Ön Okuma 
06.10.13 | Zimlicious - Kitap Yorumu + Seri Hakkında 
07.10.13 | Sevgili Kitap - Kitap Yorumu + Karakter Fihristi 
07.10.13 | Romancekolik - Stephen King'e Dair 
07.10.13 | Kitab-ı Sevda - Kitap Yorumu + Okurlar Neler Diyor? 
08.10.13 | Yorumbaz - Kitap Yorumu + Alıntılar 
08.10.13 | Kitap Esintisi - Kitap Yorumu 
08.10.13 | Kağıt Kız - King Filmografisi






Aslında edebiyat uyarlamarından behsetmeyi sevmem. Çünkü edebiyat ve edebiyattan uyarlamalar bana göre tamamen farklı iki sektörler. Bana gelip biri aa bak okuduğun romanın filmi çıkmış dese filme tamamen kitaptan arınıp giderim. Bunu yaşım daha çok küçükken Rüzgar Gibi Geçti'yi okuyup ardından izleyerek acı bir şekilde öğrendim. Ha bu arada en iyi uyarlamayı sorarsanız bana Yüzük Kardeşliği serisi derim. Neyse, dağılmayalım. Bugünkü başrol oyuncumuz Doktor Uyku

Doktor Uyku Stephen King'in 1977 yılında yazdığı Mahşer (The Shining) adlı romanın devam niteliğindeki romanıdır. Mahşerdeki küçük Danny Doktor Uyku'da karşımıza orta yaşlı bir adam olarak çıkmaktadır.



The Shining (Mahşer) sinemaya aynı adla 1980 yılında uyarlanmış, Türkçede ise Cinnet ismini almıştır. Stephen King'in meşhur filmlerinden ve dönemin kültlerindendir.

Şunu söyleyeyim Stephen King uyarlamaları her ne kadar uyarlamaları çok sevmesemde benim izlemeyi en çok sevdiklerimdendir ve birde Nora Roberts var tabi onun uyarlamalarını resmen baltalıyorlar ama ben bayılıyorum izlemeye.

Stephen King'in izlediğim ilk filmi ki ben yıllar yıllar sonra onun olduğunu öğrendim. İsmini hatırlamıyorum, yönetmen oyuncu vs hatırlamıyorum çok küçüktüm izlediğimde. Hatırladığım şey ise mazgallardan çocukları çeken ve lavabodan kan fışkırtan palyaço. Bu şekilde aratınca google'da anında bulmuştum. 



Bütün çocukluğumun içine etmiştir. Bir V.C. Andrews birde "O" kitabının uyarlaması. O yaşta beni omzumun üstündeki teybimde Cartel 1 Numara dinleyip arka bahçemde marihuano yetiştirmeye itmişlerdir 



Stephen King'in Sinemalar.com sitesinin verilerine göre 92 filmi sinemaya uyarlanmış. Bunların başında Yeşil Yol, Esaretin Bedeli, Sis, Carrie, Cinnet, Hayvan Mezarlığı, Rose Red Konağı  ya da Red Rose Konağı gelir.

Cinnet'i yeni izlemiş biri olarak -karanlıkta ve tek başına- şunu söyleyebilirim ki beni korkutan tek şey tuhaf, gayet tertipli, düzgün giyinip uğursuz bir bakışa sahip sayko çocuktur, bundan daha fazla korktuğum şeyse  tuhaf, gayet tertipli, düzgün giyinip uğursuz bir bakışa sahip sayko iki çocuktur. Bunların elinde bi yerinde bide kan varsa gördüğüm ilk çocuğu tokatlama potansiyaline sahip olabiliyorum.




Stephen King dünyaya ürünlerini saçtıkça aslında yanlış anlaşılmış insandır. Kendisi aslında bir çocuk kalbine sahiptir, bunu her fırsatta dile getirir. 

"Herkes benim korkunç biri oldugumu düsünüyor, hiç bile! Bende bir çocuk kalbi var;masamda bir kavanozun içinde."

 Okuduğum tek eseri -daha sonra uyarlamasını izlediğim- Hayvan Mezarlığıdır. Kendimde cesareti bulursam birgün "O"'yu okuyacağım. Peki sizin uyarlamasını izlediğiniz favori Stephen King romanı hangisi?


**Bu arada tam bir hayranı olduğum ve Doktor Uyku'da göndermelerinde olduğu Sons of Anarchy'nin üçüncü sezonunda oynamış. Ay balım ya.



















LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...